Παρασκευή, 29 Μαρτίου,2024

ΑρχικήΕκπαίδευση - ΠαιδείαΣύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου:ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: Σχολεία ασφαλή και όχι υγειονομικές βόμβες μετάδοσης...

Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου:ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: Σχολεία ασφαλή και όχι υγειονομικές βόμβες μετάδοσης του κορονοϊού



Εδώ και τώρα ουσιαστικά μέτρα προστασία της υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων

Αποφάσισε η κυβέρνηση και έπειτα επικύρωσε (τι έκπληξη!) η γνωστή επιτροπή τα «μέτρα» για το άνοιγμα των σχολείων, εν μέσω κορύφωσης της πανδημίας, με το κύμα της Δέλτα να συνεχίζεται και την Όμικρον να σαρώνει:

1. Στη χώρα που αποδεδειγμένα είναι στις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη στην αντιμετώπιση της πανδημίας (κρούσματα, Μ. Ε. Θ., θάνατοι).

2. Στη χώρα που περιμένει τις επόμενες δύο εβδομάδες κατακόρυφη αύξηση κρουσμάτων, με μέτρα πλήρως αναποτελεσματικά, το δημόσιο σύστημα υγείας ανοχύρωτο, τα νοσοκομεία υπερπλήρη και το υγειονομικό προσωπικό σε φυσική και ψυχολογική εξάντληση.

Ανοίγουν λοιπόν τα σχολεία όπως έκλεισαν: Ανοιχτά παράθυρα, πληθωρικά τμήματα, 50%+1 κρούσματα για να μη λειτουργεί το τμήμα! Για τις μάσκες κουβέντα, οι πάνινες είναι επιστημονικά off, οι FFP2 και FFP3 που είναι αποδειγμένα επιστημονικά καλύτερες θα τις πληρώνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί από το υστέρημά τους. Ο κυνισμός έχει πλέον το πρόσωπο όσων παίρνουν αποφάσεις που αφορούν τις ζωές μας. Όσο για την επιτροπή που έλαβε την απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία, να σημειώσουμε ότι συνεδρίασε με τηλεδιάσκεψη.Αναρωτιόμαστε αλήθεια, εφόσον ένιωθαν ασφαλείς γιατί δεν ζητούσαν να τους παραχωρήσουμε μια σχολική αίθουσα; Χωράνε και οι 30.

Ποιοι τα σκέφτονται αυτά; Οι ίδιοι που μόλις βρέθηκε ένα κρούσμα στη Βουλή αποφάσισαν κλείσιμο και απολύμανση.

Ποιοι είναι αυτοί που κόπτονται σήμερα για την αξία της ζωντανής εκπαίδευσης; Αυτοί που οδήγησαν με την εγκληματική τους υγειονομική και εκπαιδευτική πολιτική σε εκατόμβες νεκρών και στο μεγαλύτερο σχολικό lockdown παγκοσμίως. Αυτοί που επιχείρησαν να βάλουν τις κάμερες μέσα στις σχολικές τάξεις.

Δε συζητάνε λοιπόν για λιγότερα παιδιά στην τάξη, δε συζητάνε βάρδιες, δε συζητάνε παράταση όπως πρότειναν επίμονα μάχιμοι ιατροί (βλ. απεγνωσμένες εκκλήσεις του Ν. Καπραβέλου, διευθυντή της Β΄ Μ. Ε. Θ. του νοσοκομείου «Παπανικολάου»).

Το ΥΠΑΙΘ επαίρεται ότι το προηγούμενο τρίμηνο, «κάθε σχολική ημέρα έκλειναν κατά μέσο όρο το 0,003% των τμημάτων. Και πώς να κλείσει ένα τμήμα όταν, παρά την ιλιγγιώδη αύξηση των κρουσμάτων, το φετινό πρωτόκολλο προβλέπει ότι πρέπει τα κρούσματα να φτάνουν το 50%+1 του τμήματος; Ένα πρωτόκολλο που δεν στοχεύει στις συνέπειες της πανδημίας και τον περιορισμό τους, αλλά στην κατασκευή ενός πλαστού αφηγήματος που λέει ότι «όλα πάνε καλά». Ε, όχι λοιπόν, τίποτα δεν πηγαίνει καλά. Με 70 νεκρούς την ημέρα τίποτα δεν πηγαίνει καλά.

Την ίδια στιγμή, οι δημόσιες δομές υγείας που παρέχουν τη δυνατότητα δωρεάν μοριακού τεστ, είναι τόσο ελάχιστες και ανεπαρκείς που χρειάζεται να περιμένει κανείς ατελείωτες ώρες στην ουρά. Καθημερινά, χιλιάδες, νοσούντες στην πλειοψηφία τους, περιμένουν επί ώρες στις ουρές για ένα δωρεάν μοριακό τεστ!

Η κυβέρνηση ανακυκλώνει σχεδόν καθημερινά τα ίδια μέτρα χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αρνείται πεισματικά να υλοποιήσει έστω και στοιχειωδώς τα αιτήματα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία που εδώ και 2 χρόνια διεκδικούν εκπαιδευτικά σωματεία, φορείς των γονιών και μαθητές. Είχε όλο τον χρόνο να τα υλοποιήσει, δεν το έκανε όμως, γιατί τα θεωρεί «κόστος» και γιατί δεν της «καίγεται καρφί» για τη μόρφωση των μαθητών μας. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι πώς θα υλοποιήσει και θα τρέξει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική (αξιολόγηση, κατηγοριοποίηση σχολείων, υποχρηματοδότηση, Τράπεζα θεμάτων, Ε.Β.Ε. κ.λπ.). Καλούμε την κα Κεραμέως, την κα Μακρή και τον κο Συρίγο, να έρθουν σε ένα νηπιαγωγείο του Συλλόγου μας και να μείνουν μαζί μας, με 25 νήπια μέσα στην τάξη, μία ολόκληρη ημέρα, να συγχρωτιστούν με τα παιδιά σε κλειστούς χώρους και όχι στο προαύλιο για 10 λεπτά μαζί με τις κάμερες για φωτογράφιση.

Δεν μας έδωσε καμία απάντηση το ΥΠΑΙΘ, τι θα γίνει όταν υπάρχουν κρούσματα εκπαιδευτικών. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι φρόντισε, με την εγκύκλιο: «Ωράριο και υπερωριακή διδασκαλία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» να προβλέψει τη δυνατότητα υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωριών (έως 5 ώρες την εβδομάδα) σε κάθε εκπαιδευτικό!

·    Εδώ και τώρα διεκδικούμε:

  • Να αλλάξει το πρωτόκολλο «ανοσίας της αγέλης» που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας. Το τμήμα να κλείνει όταν έχει ένα κρούσμα και το σχολείο όταν παρατηρείται ταυτόχρονη συρροή κρουσμάτων και σε άλλα τμήματα. Να παρέχονται δωρεάν μάσκες υψηλής προστασίας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και να ενταχθούν ως υποχρεωτικές στο πρωτόκολλο. Επιστροφή στο σχολείο των θετικών κρουσμάτων μετά την παρέλευση δεκαημέρου και διενέργεια τεστ που θα είναι αρνητικό.
  • Δωρεάν rapid και μοριακά τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς αλλά και για όλον τον πληθυσμό. Γενναία ενίσχυση των δημόσιων δομών και δημιουργία επαρκών υποδομών για δωρεάν μοριακό τεστ.
  • Θωράκιση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (προσλήψεις, Μ. Ε. Θ. κ.ά.).
  • Μέχρι 15 μαθήτ(ρι)ές στο τμήμα – Εύρεση νέων σχολικών χώρων. Ανάκληση όλων των συγχωνεύσεων τμημάτων.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας, για να μην σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων.
  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα.
  • Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
  • Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
  • Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή – μείωση της σχολικής ύλης.
  • Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Όχι στη διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων (PISA) σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου. Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.
  •  

Προχωράμε στις παρακάτω αγωνιστικές πρωτοβουλίες:

  • Δευτέρα 10 – 1 – 2022, στις 13:30, συμμετέχουμε στην παράσταση διαμαρτυρίας που διοργανώνει η Ο. Λ. Μ. Ε. και πρωτοβάθμια σωματεία στο ΥΠΑΙΘγια τον απαράδεκτο τρόπο ανοίγματος των σχολείων και το απόγευμα της ίδιας ημέρας στις 18:00 συνέντευξη τύπου Συλλόγων Εκπ/κώνΠ.Ε. και ΕΛΜΕ στα γραφεία της Δ.Ο.Ε.
  • Αποκαλύπτουμε την πραγματική κατάσταση στα σχολεία.
  • Τρίτη 11/1, στις 17:30, συγκέντρωση μαζί με Συλλόγους και Ενώσεις Γονέων και τους μαθητές στο Υπουργείο Υγείας με απαίτηση για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία.
  • Επιδιώκουμε τον συντονισμό Συλλόγων Εκπ/κώνΠ.Ε. και ΕΛΜΕ.
  • Συντονίζουμε τη δράση με γονείς, μαθητές και εργαζόμενους. Τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες για την υπεράσπιση της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών και των μορφωτικών δικαιωμάτων. 
- Advertisment -

Most Popular

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisment -