Πέμπτη, 2 Μαΐου,2024
ΑρχικήΕπικαιρότηταΜήνυμα Προέδρου Δικτύου SDG 17 Greece Μαρίνας Πατούλη Σταυράκη, για τη Διεθνή...

Μήνυμα Προέδρου Δικτύου SDG 17 Greece Μαρίνας Πατούλη Σταυράκη, για τη Διεθνή Ημέρα Εκπαίδευσης



Με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Εκπαίδευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών με σκοπό την ανάδειξη της συμβολής της εκπαίδευσης στην παγκόσμια ειρήνη και την ανάπτυξη, η Πρόεδρος του Δικτύου SDG 17 Greece για την προώθηση των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, εκπαιδευτικός φιλόλογος Μαρίνα Πατούλη Σταυράκη, απευθύνει το ακόλουθο μήνυμα:


«Η εκπαίδευση είναι το κλειδί της προσωπικής ανάπτυξης και του μέλλοντος των κοινωνιών. Μέσω της εκπαίδευση ξεκλειδώνουμε τις ευκαιρίες και μειώνουμε τις ανισότητες. Είναι το θεμέλιο των ανοικτών κοινωνιών και ο βασικός οδηγός της βιώσιμης ανάπτυξης. Η εκπαίδευση δεν γνωρίζει σύνορα και έχει θεμελιώδη ρόλο στην εμπέδωση της ειρήνης και της ευημερίας των λαών. Η Διεθνής Ημέρα Εκπαίδευσης μας υπενθυμίζει να θέσουμε στο προσκήνιο τον Στόχο 4 της ατζέντας βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών: να διασφαλίσουμε ελεύθερη, ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση, να προάγουμε τη συμβολή της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη της ηθικής συνείδησης, στη μύηση των νέων στην κατανόηση και εκτίμηση των επιτευγμάτων των ανθρώπων αλλά και στην πνευματική τους καλλιέργεια. Το σχολείο ως μια μικρογραφία της κοινωνίας μπορεί να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στη δημιουργία κοινωνιών χωρίς αποκλεισμούς, στην προώθηση του αλληλοσεβασμού και της ισότητας. Μέσω της συστηματικής και οργανωμένης διαδικασίας της αγωγής και της μάθησης από την Πολιτεία και άλλους φορείς, στόχος είναι ο εφοδιασμός των νέων με βασικές γνώσεις και δεξιότητες βάσει των ιδιαίτερων ταλέντων και ικανοτήτων τους ώστε να προσδιοριστούν κοινωνικά και να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα για τη ζωή τους. Πριν την πανδημία αντιμετωπίζαμε ήδη μια εκπαιδευτική κρίση. Πάνω από 250 εκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλικίας ήταν εκτός σχολείου. Με την πανδημία του COVID-19 τα εκπαιδευτικά συστήματα δοκιμάστηκαν παγκοσμίως και οδηγήθηκαν στη μεγαλύτερη διατάραξη που έχει υπάρξει. Έχουμε μια μοναδική ευκαιρία να αναμορφώσουμε την εκπαίδευση. Μπορούμε να κάνουμε άλμα προς συστήματα που κοιτούν στο μέλλον και παρέχουν ποιοτική εκπαίδευση για όλους ως εφαλτήριο για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται να επενδύσουμε στον ψηφιακό αλφαβητισμό, στη δια βίου εκπαίδευση και να χτίσουμε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης. Καθώς ο κόσμος αντιμετωπίζει μη βιώσιμα επίπεδα ανισότητας, χρειαζόμαστε την εκπαίδευση περισσότερο από ποτέ ως τον μεγαλύτερο εξισορροπητή. Πρέπει να κάνουμε τώρα θαρραλέα βήματα για να δημιουργήσουμε ανοικτά, ανθεκτικά, ποιοτικά συστήματα εκπαίδευσης, ικανά να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του μέλλοντος. Η εκπαίδευση αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα, δημόσιο αγαθό και κοινωνική ευθύνη, και η διασφάλισή της αποτελεί κοινή και διαχρονική επιδίωξη. Χωρίς ανοικτή και ποιοτική εκπαίδευση για όλους, δεν θα μπορέσουμε ως ανθρώπινες κοινωνίες να εξαλείψουμε τις διακρίσεις, να επιτύχουμε την κοινωνική δικαιοσύνη και να εξελιχθούν. Μέσα από το Δίκτυο για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και το ΚΔΑΠ του Ομίλου για την UNESCO Βορείων Προαστίων, εργαζόμαστε συστηματικά στο πλαίσιο του Στόχου 4 για να εξασφαλίσουμε ένα μέλλον για τα παιδιά μας με ισότιμη πρόσβαση στο αγαθό της μόρφωσης. Προασπίζοντας το δικαίωμά τους για ίσες ευκαιρίες για την ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, μπορούμε να φτιάξουμε έναν κόσμο πιο δίκαιο, πιο ανθρώπινο».

Most Popular

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ