Εντός του 2024 θα εκκινήσουν οι εργασίες επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου Κορωπί-Λαύριο, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Γιώργου Βλάχου.
«Μιλάμε για ένα έργο 31,7 χιλιόμετρων. Το έργο αυτό έχει δημοπρατηθεί. Αναμένεται να συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2023, να εκκινήσουν οι εργασίες του έργου αυτού μέσα στο 2024. Ως κατασκευαστική περίοδο έχουμε υπολογίσει πέντε χρόνια», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο για την επέκταση του προαστιακού από Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στη Ραφήνα, δημοπρατήθηκε τον Δεκέμβριο του 2021, αναμένεται η συμβασιοποίησή του μέσα στο 2023, θα ξεκινήσει η κατασκευή του μέσα στο 2024 και, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2028.
«Ένα αίτημα πολλών ετών, να συνδεθεί επιτέλους η Ανατολική Αττική με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, πλέον γίνεται πραγματικότητα. Όπως έγινε πραγματικότητα, να ενώσουμε επιτέλους, μετά από πολλά χρόνια καθυστέρηση η αλήθεια είναι, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, του Πειραιά με το Αεροδρόμιο», είπε ο κ. Καραμανλής.
«Φύγαμε από τη θεωρία και από τις υποσχέσεις των προηγούμενων δεκαετιών και τις περίφημες προμελέτες επί μελετών που δεν οδήγησαν πουθενά και σήμερα έχουμε ορατό χρονοδιάγραμμα. Είπατε ότι σε λίγους μήνες ουσιαστικά προχωράει ο διαγωνισμός, η υπογραφή. Αυτό είναι το σημαντικό. Κάποιος να πάρει το έργο. Βεβαίως μετά την υπογραφή χρειαζόμαστε κάποιους μήνες για να ξεκινήσουν τα έργα. Όλα αυτά είναι το επόμενο διάστημα. Άρα, μπορούμε βάσιμα σήμερα να πούμε με όσα και εσείς είπατε και με όσα μέχρι τώρα λίγο πολύ ξέραμε ότι αυτό το έργο είναι σε τροχιά υλοποίησης», είπε ο βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Βλάχος και επισήμανε ότι τα δύο αυτά έργα θα δώσουν αναπτυξιακή προοπτική στην Ανατολική Αττική. «Ανάπτυξη στα λιμάνια χωρίς προαστιακό, δηλαδή χωρίς ένα μέσο μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς, δεν θα μπορούσε να γίνει», ανέφερε ο βουλευτής της ΝΔ που ζήτησε από τον παριστάμενο υπουργό να απαντήσει αν υπάρχει σχεδιασμός να εξυπηρετηθούν, με μια παράκαμψη του έργου και κατοικημένες περιοχές, προκειμένου να υπάρξει ολοκληρωμένο δίκτυο εξυπηρέτησης των πολιτών και των δραστηριοτήτων γενικότερα στην Αττική.
«Δεν δημοπρατούμε και δεν ξεκινάμε έργα, δεν ανακοινώνουμε έργα αν δεν έχουμε δύο πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις, δηλαδή χρονοδιαγράμματα και χρηματοδότηση και τελικά απ’ αυτά κρινόμαστε», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών που επισήμανε: «Ίσως σε μια άλλη επίκαιρη ερώτηση μπορούμε να συζητήσουμε και για τα οδικά έργα, για τις επεκτάσεις στη Ραφήνα και στο Λαύριο που θα γίνουν μέσω των δημοπρατήσεων που θα βγάλουμε. Δεν τα έχουμε ανακοινώσει αυτά διότι δεν έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αλλά για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης έχουμε ήδη δημοπρατήσει αυτό το έργο και έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Όλοι γνωρίζετε ότι έχουμε ανακοινώσει και είναι στα σχέδια της κυβέρνησης να κάνουμε και τις οδικές επεκτάσεις στο Λαύριο και στη Ραφήνα. Μάλιστα, αυτές τις έχουμε αποσυνδέσει από τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού για ευνόητους λόγους, για να μην μπλέκουμε το κατασκευαστικό έργο με την παραχώρηση και θα είμαστε, νομίζω πολύ σύντομα, στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε και αυτά τα έργα, όπως και τα δέκα αντιπλημμυρικά έργα, έξι εκ των οποίων βρίσκονται στην Ανατολική Αττική».