Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου,2024
ΑρχικήΕπιστήμη και τεχνολογίαΑεροπλάνο ή τρένο; Η Greenpeace δίνει την δική της απάντηση με νέα...

Αεροπλάνο ή τρένο; Η Greenpeace δίνει την δική της απάντηση με νέα στοιχεία



 

Τη χρήση τρένων αντί για αεροπλάνα προτείνει η Greenpeace.

 

 

 

Μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Greenpeace προτείνει ένα νέο τρόπο περιορισμού των εκπομπών βλαβερών αερίων στην ατμόσφαιρα. Η έρευνα που εκπονήθηκε από το ιταλικό ινστιτούτο OBC-Transeuropa αναφέρει ότι το ένα τρίτο των πιο συχνών πτήσεων μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη, θα μπορούσε να αντικατασταθεί από τον σιδηρόδρομο. Τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας είναι:

  • Το 34% των πιο συχνών πτήσεων στην ΕΕ διάρκειας 1-2 ωρών μπορούν να γίνουν με τρένα σε χρόνους κάτω των έξι ωρών με τα περισσότερα εξ αυτών των σιδηροδρομικών δρομολογίων να έχουν μέσο όρο διάρκειας τις τέσσερις ώρες.
  • Για κάθε επιβάτη αεροσκάφους της πτήσης Βερολίνου-Φρανκφούρτης παράγονται127 λίτρα αερίων του θερμοκηπίου, ενώ για ένα επιβάτη του τρένου στην ίδια διαδρομή αντιστοιχούν από 11 λίτρα.
  • Μαζί με τα απευθείας νυχτερινά τρένα, σχεδόν το 50% όλων των σύντομων αεροπορικών ταξιδιών στην Ευρώπη θα μπορούσαν να γίνουν άνετα με τον σιδηρόδρομο αντί για αεροπλάνο
  • Η αντικατάσταση των 250 συχνότερων πτήσεων  για μικρές αποστάσεις στην Ευρώπη με τρένα θα είχε ως αποτέλεσμα μια ετήσια μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα περίπου 23,5 εκατομμυρίων τόνων. Αυτό αντιστοιχεί στις ετήσιες εκπομπές CO2 ολόκληρης της Κροατίας.

Για την πλήρη αντικατάσταση των πτήσεων μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη, η Greenpeace τονίζει την ανάγκη για βελτιώσεις στους σιδηροδρόμους ώστε να αυξηθεί η ταχύτητα των τρένων αλλά και παράλληλα να μειωθεί σημαντικά η τιμή των εισιτηρίων ώστε να γίνει πιο ελκυστική επιλογή για τους ταξιδιώτες. Σύμφωνα με την έρευνα η Γερμανία φέρει τη «μεγαλύτερη ευθύνη» για την εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη καθώς το ένα τρίτο από τα 150 πιο συχνά δρομολόγια πτήσεων στην ΕΕ τελειώνουν ή ξεκινούν σε αυτήν τη χώρα. 

Πολλοί ειδικοί αντιτείνουν πάντως ότι οι πτήσεις είναι λιγότερο υπεύθυνες για την κλιματική κρίση από ό,τι κάποιοι θα μπορούσαν να υποθέσουν. Η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία συμβάλλει κατά 3,5% στην ανθρωπογενή υπερθέρμανση του πλανήτη , σύμφωνα με διεθνή έρευνα με τη συμμετοχή του Γερμανικού Αεροδιαστημικού Κέντρου. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας από άνθρακα, φυσικό αέριο και πετρέλαιο , όπως και η βενζίνη και το ντίζελ κατά την οδήγηση, είναι πολύ πιο σοβαροί παράγοντες, σύμφωνα με την έρευνα αυτή.

 

 

 

 

Most Popular

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ